Niska konwersja na stronie – czas na optymalizację

Niska konwersja na stronie – czas na optymalizację

27 kwietnia 2020 Wyłącz przez redakcja

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki Google nie wystarczy, gdy konwersja w sklepie internetowym będzie niska. Pozycjonowanie stron internetowych wraz z działaniami SEO jest w stanie bardzo dużo zdziałać w tym temacie. Zaproponowana przez specjalistów optymalizacja może dotykać różnych płaszczyzn, każdy sklep jest przecież inny i boryka się z całkowicie innymi problemami niż np. jego konkurencja. Nieatrakcyjna pod względem wizualnym strona, niekompletna oraz niedopracowana oferta, a może długie ładowanie witryny? Z niniejszej treści dowiesz się, jak to sprawdzić. 

Najpierw diagnoza, potem działania 

Tylko przemyślane i sprecyzowane pozycjonowanie stron internetowych może w rezultacie przynieść zadowalające efekty. Aby tak było, należy w pierwszej kolejności skupić się na przeprowadzeniu szczegółowej analizy, w celu znalezienia ewentualnych niedopatrzeń. W tym wypadku warto jest chociażby wykorzystać sprawdzone narzędzia, dzięki którym można przeanalizować zarówno ruch, jak i zachowanie klientów na danej stronie. Należą do nich między innymi: 

  • metrica.yandex.com
  • hotjar.com
  • crazyegg.com
  • mouseflow.com

Na co zwracać uwagę 

Aby pozycjonowanie stron przebiegało zgodnie z naszymi oczekiwaniami, to trzeba wiedzieć, na co konkretnie zwracać uwagę. Dlatego tak ważna jest wnikliwa analiza i wyciągnięcie z niej wniosków. Naszej czujności nie może umknąć: 

  • w jakim momencie odwiedzający stronę opuszcza ją –  robi to zaraz po zobaczeniu głównej witryny, a może zniechęcił się na jakiejś podstronie, 
  • jak klient trafia na stronę oraz konkretne kategorie – prosto z wyszukiwarki Google na główną stronę, czy może od razu na interesujący go produkt, 
  • jaki link zadziałał – ważne jest to, by wiedzieć z jakiego źródła trafił do nas klient: prosto z wyszukiwarki, a może dzięki linkom z tekstów poradnikowych,
  • co sprawia klientom najwięcej trudności – jest to kluczowa kwestia, która może wskazać źródło problemu, istniejącego na stronie. Może okazać się, że jest zbyt skomplikowany proces zakupu, mało intuicyjny sposób poruszania się między witrynami, niezrozumiałe opcje dodatkowe, czy też grafiki, które się nie powiększają, albo są nieczytelne. 

Zagadnień tego typu może być znacznie więcej, wszystko zależy od konkretnej witryny. Decydując się na profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych można być pewnym, że specjaliści z branży marketingu internetowego z pewnością zwrócą na to swoją uwagę.