Pozycjonowanie czy reklama płatna?
18 lutego 2020Ukończono już wszystkie prace w witrynie i jest ona gotowa do pracy. Powstaje jednak pytanie, w jaki sposób można przyciągnąć maksymalną liczbę odwiedzających witrynę, ponieważ istnieje wiele podobnych zasobów w Internecie, które oferują podobne usługi i produkty. Tu pojawia się pozycjonowanie.
Reklama kontekstowa czy SEO?
Reklamy kontekstowe – to reklamy płatne za kliknięcie, które pojawiają się w wyszukiwarce w odpowiedzi na konkretne żądanie. Pozycjonowanie stron to kompleks pracy z witryną, której celem jest doprowadzenie zasobu internetowego do pierwszego miejsca wyników. Główną zaletą reklamy kontekstowej jest możliwość przyciągnięcia dużej liczby potencjalnych klientów od pierwszego dnia strony. Wystarczy tworzyć reklamy, a twoja strona będzie widoczna dla w wyszukiwarce Twoich towarów i usług. Jednak gdy tylko saldo się skończy – to tyle, reklamy przestaną się wyświetlać. Dlatego wiele osób wybiera pozycjonowanie stron internetowych.
Plusy pozycjonowania stron
Pozycjonowanie sklepu internetowego to rozwinięcie całego projektu, które pozwala przyciągnąć docelowych użytkowników z różnych wyszukiwarek. Jest to wkład w przyszłość całego projektu, bo wyniki optymalizacji będą działać przez długi czas. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest jednak trudniejsze do zarządzania.
Reklama kontekstowa jest łatwiejsza do przeprowadzenia. Jeśli chodzi o SEO, aby go opanować, musisz spędzić więcej niż jeden miesiąc i przeczytać więcej niż jedną książkę. Jednak pozycjonowanie sklepu, można zlecić wyspecjalizowanej firmie. Pozycjonowanie sklepów jest też tańsze w dłuższej perspektywie.